vrijdag 16 november 2007

Stage

Binnenkort, in februari, heb ik mijn eerste stage. Als eerste keuze heb ik gekozen voor BSO, omdat ik daar nog niet heb stage gelopen en er niet veel van af weet. Ik ben benieuwd hoe deze eerste stage gaat. Ik ben nogal verlegen en durf niet veel als alles nieuw is, maar ik denk wel dat ik deze stage goed ga doen. Ik ben bezig om voor een situatie meer het initiatief te tonen. Ik ben erg benieuwd of het gaat lukken. (bericht geplaatst op 27 novermber 2007)

Ik ben klaar met mijn eerste stage. Ik heb stage gelopen op een BSO. Deze stage is goed verlopen. In het begin vond ik het wel een beetje eng, omdat ik ook te maken kreeg met oudere kinderen. Het valt nog wel mee. Bij oudere kinderen moet gelijk laten weten dat JIJ de leiding bent en dat ze naar JOU moeten luisteren.
Ik had geen probleem met mijn verlegenheid. De eerste week heb ik veel gekeken en geobserveerd, daarna ging ik er tegenaan!
Ik heb veel geleerd van deze stage. Nu op naar mijn tweede stage!!! (bericht geplaatst op 30 mei 2008)

Nu, in het derde leerjaar, moet ik weer stage lopen. Ik heb als eerste keuze peuterspeelzaal opgegeven. Dit omdat ik nog niet bij een peuterspeelzaal heb stage gelopen. Ik ben erg benieuwd. Ik heb gehoord dat peuterspeelzaal helemaal anders is dan kinderdagverblijf en buitenschoolse opvang. (bericht geplaatst op 26 augustus 2008)

Mijn tweede stage zit er bijna op. Het gaat goed. Het is niet zo pittig dan ik had verwacht. Ik weet nog veel van mijn eerste stage, dat scheelt veel. Maar hier leer ik ook veel nieuwe dingen.
Het is inderdaad anders dan kinderdagverblijf en buitenschoolse opvang. De dagindeling van de peuterspeelzaal lijkt veel op die van een kleutergroep op de basisschool. Het is op de peuterspeelzaal erg belangrijk dat je de kinderen veel stimuleert in hun zelfstandigheid. Ook erg belangrijk is de taalontwikkeling. Op de peuterspeelzaal waar ik stage loop zitten veel kinderen met taalproblemen. Dit kan zijn omdat het kind buitenlands is of achter loopt.
Waar ik in het begin moeite mee had was met de dagindeling. Ik moest helemaal omslaan en daar had ik wel moeite mee. Maar toen ik er eenmaal in zat ging het goed. (bericht geplaatst op 16 december 2008)

1 opmerking:

judith zei

hoi Kimberley,

ik ben judith en zit in het derde leerjaar. mijn 2e stage zit er bijna op en wij zijn nu ook bezig met onze weblog.

we hebben de opdracht gekregen van Anke v/d Ven om bij jullie een berichtje achter te laten. en ik ben gekoppeld aan jou.

mocht je vragen hebben mag je ze natuurlijk gewoon stellen, en het is de bedoeling dat ik elke week een keer jouw weblog bekijk.

groetjes judith

mijn weblogadres is:
www.kidsinfo-judith.blogspot.com